5 maja - Koncert w Filharmonii
rkiestra Filharmonii Podlaskiej pod batutą Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, Magdalena Jakubowska – Puchalska- flet, Lilianna Stawarz – klawesyn, Stanisław Kuk – skrzypce, Dariusz Garbacz – skrzypce wykonają:
J. S. Bach – Koncert podwójny na skrzypce d-moll BWV 1043
– V Koncert Brandenburski D-dur na flet, skrzypce i klawesyn BWV 1050
***
M. Karłowicz – Odwieczne pieśni op.10
STANISŁAW KUK
Urodził się w Bielsku Białej, gdzie rozpoczął naukę gry na skrzypcach pod kierunkiem Jana Szurmana. Dyplom z wyróżnieniem uzyskał w miejscowym Liceum Muzycznym w klasie skrzypiec Jana Dunikowskiego. Studia ukończył w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Pawła Świętego. Umiejętności swe doskonalił pod kierunkiem profesorów: Wolfganga Marschnera, Ruggiero Ricci, Wandy Wiłkomirskiej, Wladimira Awramowa, Renato de Barbieri, Idy Haendel. Brał udział w Międzynarodowych Mistrzowskich Kursach Muzycznych. Był współtwórcą i koncertmistrzem Śląskiej Orkiestry Kameralnej, która odnosiła znakomite sukcesy w kraju i za granicą, wielokrotnie koncertując w najsłynniejszych salach koncertowych Europy. Współpracował z Polską Orkiestrą Kameralną pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka, Polską Filharmonią Kameralną pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego, a także z wieloma orkiestrami w całej Europie (m.in. z niemieckimi). Stanisław Kuk brał udział w nagraniach wielu płyt kompaktowych, nagraniach radiowych i telewizyjnych. Wielokrotnie występował w kraju i za granicą, jako solista i koncertmistrz. Nadal występuje gościnnie jako koncertmistrz Międzynarodowej Orkiestry Festiwalowej w Berlinie. Obecnie jest koncertmistrzem Orkiestry Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej, a także profesorem białostockiej Filii Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.
DARIUSZ GARBACZ
Urodził się 27 kwietnia 1967r. w Świdniku. Tam też ukończył Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia. Dalszą edukację muzyczną kontynuował w Państwowej Szkole Muzycznej im. H. Wieniawskiego i K. Lipińskiego w Lublinie (którą ukończył w 1986r.) i w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Po ukończeniu studiów w 1991r. rozpoczął pracę pedagogiczną w Zespole Szkół Muzycznych im. I.J.Paderewskiego w Białymstoku. Od 1992r. jest pracownikiem AMFC w Warszawie Filia w Białymstoku i Filharmonii Białostockiej /obecnie Opery i Filharmonii Podlaskiej/. W latach 1991-1995 koncertował z Kwartetem Podlaskim. W roku 1995 wykonał na estradzie Filharmonii Białostockiej I Koncert skrzypcowy fis-moll H.Wieniawskiego. Dariusz Garbacz czynnie uczestniczy w życiu kulturalnym regionu podlaskiego.
MAGDALENA JAKUBOWSKA-PUCHALSKA
Studia muzyczne ukończyła w 1984 roku w klasie fletu łódzkiej Akademii Muzycznej. Podczas studiów doskonaliła swe umiejętności na kursach mistrzowskich w kraju (Duszniki-Zdrój) oraz we Włoszech (Sermoneta) i Niemczech (Bayreuth). Brała udział w międzynarodowych konkursach fletowych (Mark-Neu-Kirchen, Genewa, Paryż). Jest laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Fletowego we Włoszakowicach. Od ukończenia studiów jest pierwszą flecistką Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Białostockiej / obecnie Opery i Filharmonii Podlaskiej/. Często koncertuje jako solistka z Orkiestrą Symfoniczną (koncerty abonamentowe i zagraniczne - Austria) i Orkiestrą Kameralną Filharmonii Białostockiej (radiowe koncerty „Live” m. in. pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka) oraz jako kameralistka (m. in. z „Ars Juvenum”) w kraju i za granicą (Austria, Białoruś). Obecnie prowadzi także klasę fletu w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku.
LILIANA STAWARZ
W 1988 roku ukończyła z wyróżnieniem Warszawską Akademię Muzyczną w klasie klawesynu Władysława Kłosiewicza, a dwa lata później uzyskała dyplom Conservatoire National de Region de Rueil-Malmaison w klasie Huguette Dreyfus. Jest laureatką pierwszego Ogólnopolskiego Konkursu Klawesynowego im. Wandy Landowskiej w Krakowie (II nagroda), Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku i finalistką Międzynarodowego Konkursu Klawesynowego w Paryżu. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich poświęconych problemom wykonawczym muzyki baroku (Akademia Musicale w Sienie, kursy mistrzowskie w Innsbrucku, Villecrose, Krakowie). Artystka od 1991 roku związana jest z Warszawską Operą Kameralną, gdzie oprócz współpracy jako klawesynista-kameralista, występuje też i prowadzi od klawesynu większe dzieła instrumentalne, i wokalno-instrumentalne, jak: Pasja wg św. Marka J. S. Bacha, Dydona i Eneasz Purcella, Tetyda na Scyros A. Scarlattiego, Pieśni i Aryje - utwory XVIII wiecznych polskich kompozytorów, czy cykl sześciu koncertów - Marcin Mielczewski znany i nieznany. Brała udział w nagraniu sześciu płyt kompaktowych z muzyką XVII wieku (Opera Omnia Marcina Mielczewskiego) oraz płyty z dziełami kompozytora polskiego baroku - Damiana Stachowicza. Wraz z Jean-Claude Malgoirem uczestniczyła w przygotowaniu i wykonaniu oper: Alceste Lully´ego (1997), Catone in Utica Vivaldiego (1998), Powrót Ulissesa Monteverdiego, Tancrede Campry. Na niwie kameralistyki Lilianna Stawarz współpracowała m.in. z Małgorzatą Wojciechowską (CD), Arturem Stefanowiczem (CD), Olgą Pasiecznik (CD), Martą Boberską, Dorotą Lachowicz, Simonem Standage´m. Ponadto często koncertuje, w kraju jak i zagranicą, z zespołem muzyki dawnej Il Tempo (Brugia, Bruksela, Moskwa, Nowy Jork, Nowy Brunszwik, Rzym, Berlin), nagrała z nim także kilka płyt. Od 1993 roku jest wykładowcą letnich kursów Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie, gdzie oprócz zajęć ze studentami uczestniczy w licznych koncertach. Prowadzi także od 2003 roku, jako adiunkt, klasę klawesynu w Warszawskiej Akademii Muzycznej, w filii w Białymstoku.